ساخت چهارچوب درب پارکینگ

ساخت چهارچوب درب پارکینگ


در این مقاله می‌خواهیم در مورد چهارچوب درب پارکینگ صحبت کنیم. درب پارکینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که پارکینگ محل نگهداری اسباب و اثاثیه، وسایل انباری، لوازم خانگی حجیم و کمتر مورد استفاده و همچنین خودروها است. از این رو باید از استحکام و امنیت کافی در عین زیبایی و سهولت استفاده برخوردار باشد. یکی از نکاتی که در ارتباط با طراحی، اجرا و نصب درب پارکینگ وجود دارد، چهارچوب درب پارکینگ است. چهارچوب درب پارکینگ برخلاف تصورها از اهمیت فوق‌العاده بالایی در زیبایی، مقاومت، حفظ یکپارچگی و امنیت درب پارکینگ برخوردار است. چهارچوب درب پارکینگ نیز همانند خود درب پارکینگ انواع مختلفی داشته و تنوع بالایی دارد.

چهارچوب به عبارت ساده به اساس و پایه‌ای گفته می‌شود که درب در درون آن قرار گرفته و آماده نصب بر روی ورودی ساختمان می‌شود. چهارچوب درب پارکینگ، درب را در بر گرفته و با استفاده از پایه‌هایی، آن را در دیوارهای مجاور محکم و تثبیت می‌کند. چهارچوب درب پارکینگ اکثراً از جنس فلز ساخته می‌شود، چرا که برخلاف محیط‌های داخلی ساختمان، درب پارکینگ در محیط بیرونی قرار گرفته و در معرض دائمی برخورد اشیاء نوک تیز و سنگین، باد، تابش نور خورشید، باران و برف، سرما و گرما، حشرات، پرندگان و حیوانات قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع چهارچوب درب پارکینگ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

چهارچوب درب پارکینگ چیست؟

چهارچوب درب همان‌طور که اشاره شد از اهمیت بالایی در حفظ استحکام و یکپارچگی درب برخوردار است، چرا که درب را در بر گرفته و آن را به دیوار محکم می‌کند. چهارچوب درب پارکینگ باید در برابر ورود افراد بیگانه و تحمل وزن خود درب از درب محافظت کرده و موجبات نصب آسان‌تر و سریع‌تر درب پارکینگ را فراهم کند.

چهارچوب درب پارکینگ اگر استاندارد نباشد، می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما و نصاب درب ایجاد کند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم هرگز مراحل طراحی، ساخت و نصب چهارچوب درب پارکینگ خود را به هر مجموعه‌ای نسپارید.

مجموعه درب گستر با سابقه چندین و چند ساله، فعالیت تخصصی در زمینه تهیه، طراحی، تولید، توزیع و نصب انواع درب پارکینگ، استفاده از متریال باکیفیت و مرغوب، بهره بردن از کادر مجرب و کارشناسان باسابقه، بهترین انواع درب پارکینگ و چهارچوب درب پارکینگ را برای شما طراحی و اجرا می‌کند.

در گذشته استفاده از چهارچوب‌های فلزی رایج بود؛ اما این چهارچوب‌ها رفته‌رفته جایگاه خود را از دست داده و با چهارچوب درب پارکینگ فلزی، آهنی، فولادی، آلومینیومی، پیش‌ساخته و چهارچوب‌های آماده جایگزین شدند.

چهارچوب درب پارکینگ فلزی مزیت‌ها و برتری‌های بسیار واضحی بر چهارچوب‌های چوبی دارد. چهارچوب درب پارکینگ فلزی از استحکام و امنیت بسیار بالاتری برخوردار است، رنگ‌پذیری بالاتری دارد، دوام و استحکام آن در محیط بیرونی ساختمان به‌مراتب بالاتر از چوب است، ارزان قیمت‌تر از چوب است، مراحل ساخت آن آسان‌تر بوده و در نتیجه از قیمت پایین‌تری برخوردار است، نصب و اجرای آن ساده‌تر است و زمان کمی از ما می‌گیرد، یکپارچه‌تر است و هماهنگی بیشتری با نمای ساختمان ایجاد می‌کند.

البته این روزها درب پارکینگ از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. از درب پارکینگ سکشنال گرفته تا درب‌های لولایی یک تا چند لنگه، درب پارکینگ رول آپ یا کرکره‌ای، درب تاشو، درب ریلی و درب‌های زیرسقفی. هرکدام از این درب‌ها چهارچوب خاص خود را می‌طلبد، چهارچوب برخی از آن‌ها به‌صورت آماده و پیش‌ساخته با خود درب است و چهارچوب برخی دیگر به دلیل خاص بودن، نیاز به طراحی و استفاده از یراق‌آلات مختلف دارد.

انواع چهارچوب درب پارکینگ
انواع چهارچوب درب پارکینگ

انواع چهارچوب درب پارکینگ

همان‌طور که اشاره شد، چهارچوب درب پارکینگ نیز همانند خود درب پارکینگ، تنوع بالایی دارد. در واقع هر نوع دربی که برای پارکینگ طراحی شود، چهارچوب مخصوص به خودش را خواهد طلبید. با این وجود اما اکثر چهارچوب‌های درب این روزها از فلز ساخته می‌شوند. فلزات مختلفی مانند آهن، فولاد و آلومینیوم شاکله اصلی انواع چهارچوب درب پارکینگ امروزی را تشکیل می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با انواع چهارچوب درب ، انواع چهارچوب فلزی به شرح زیر هستند:

  • چهارچوب ساده
  • چهارچوب فرانسوی
  • چهارچوب مکزیکی
  • چهارچوب رومی

از این بین چهارچوب‌های فرانسوی و مکزیکی شناخته‌شده‌تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این چهارچوب‌ها از نظر طراحی ظاهری و کارایی تفاوت دارند. در هنگام انتخاب نوع چهارچوب درب پارکینگ، باید به مواردی مانند وزن نهایی درب، تأثیر مکانیزم باز و بسته شدن درب بر روی چهارچوب، عرض و فضای در دسترس، قیمت نهایی، ابعاد، شرایط محیط نصب و مواردی از این قبیل دقت کنید.

فواید و مزایای استفاده از چهارچوب درب فلزی

فواید و مزایای استفاده از چهارچوب درب پارکینگ فلزی نسبت به چهارچوب چوبی و دیگر متریال به شرح زیر خواهد بود:

  • نصب راحت و بی‌دردسر
  • بالا بودن میزان دوام
  • مقاومت در برابر حریق
  • استحکام در مقابل ضربه
  • رنگ‌آمیزی سریع‌تر و راحت‌تر
  • هزینه مناسب‌تر نسبت به چهارچوب‌های چوبی
  • مقاوم در برابر خوردگی و نفوذ حشرات موذی
  • امنیت بالاتر

تنها ایرادی که می‌توان به چهارچوب درب پارکینگ گرفت این است گه این چهارچوب‌ها مقاومت بسیار ضعیفی در برابر رطوبت دارند. آهن در مجاورت آب زنگ‌زده و پوسیده می‌شود. در نتیجه مقاومت و زیبایی خود را از دست می‌دهد. برای حل این مشکل راه‌حل ساده‌ای وجود دارد؛ استفاده از ضدزنگ و رنگ‌های باکیفیت با پوشش ضدآب.

خرید چهارچوب درب پارکینگ
خرید چهارچوب درب پارکینگ

نکات مهم هنگام خرید چهارچوب فلزی:

در زمان انتخاب چهارچوب درب پارکینگ فلزی به عوامل مختلف زیر دقت و توجه لازم را داشته باشید:

  • جنس چهارچوب فلزی؛ جنس چهارچوب تأثیر زیادی در وزن، قیمت، طول عمر، رنگ‌پذیری، مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و ضربه و نیز زیبایی کار دارد.
  • کیفیت جوشکاری؛ کیفیت، مکان و تعداد جوش‌ها رابطه مستقیمی با ایمنی، یکپارچگی، استحکام، امنیت و طول عمر درب دارد.
  • کیفیت و نحوه رنگ‌آمیزی؛ کیفیت رنگ‌آمیزی نیز تأثیر مستقیمی بر زیبایی درب، مقاومت آن در برابر رطوبت و در نتیجه طول عمر درب خواهد داشت. رنگ کوره‌ای و رنگ‌های درجه یک ضدآب می‌توانند بهترین انتخاب ممکن باشند.
  • توجه به جزئیاتی مانند جای قفل و زبانه‌ها
  • متناسب بودن رنگ و طرح چهارچوب فلزی با فضا و محیط نصب
  • قیمت تمام‌شده درب در برابر متریال اولیه و کیفیت نهایی
  • هماهنگی با بافت ساختمان
  • در نظر گرفتن طرح و مدل سردرب پارکینگ

خرید چهارچوب درب از مجموعه درب گستر

اگر می‌خواهید تمام نکات ذکرشده را به‌صورت ۱۰۰ درصدی رعایت کرده و بهترین و مناسب‌ترین چهارچوب درب پارکینگ موجود در بازار را برای درب پارکینگ خود انتخاب کنید، باید کار را به کاردان بسپارید. با یک نگاه گذرا به آلبوم تصاویر کارهای نصب‌شده توسط مجموعه درب گستر، که شامل بیش از ۱۰۰۰ عکس و تصویر است، صحت ادعای ما به‌راحتی اثبات خواهد شد.

مجموعه درب گستر ۰ تا ۱۰۰ مراحل طراحی، انتخاب، پرداخت و نصب چهارچوب درب پارکینگ شما را زیر نظر مستقیم خودتان انجام داده و برای این کار از بهترین متریال و مناسب‌ترین قیمت‌ها استفاده می‌کند. برای اطلاع از قیمت انواع چهارچوب درب پارکینگ و همچنین لیست خدمات و گرفتن مشاوره تخصصی رایگان، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران درب گستر در تماس باشید.

فروش چهارچوب درب پارکینگ
فروش چهارچوب درب پارکینگ

سخن پایانی

چهارچوب درب پارکینگ همانند خود درب پارکینگ از تنوع بالایی برخوردار است. در هنگام انتخاب چهارچوب درب پارکینگ باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید که توضیحات کاملی در مورد آن‌ها خدمت شما ارائه شد. با لحاظ کردن نکات ذکرشده، بهترین و مناسب‌ترین چهارچوب درب پارکینگ را انتخاب و خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *