درب-پارکینگ

درب-پارکینگ


انواع درب پارکینگ

درب‌های پارکینگ با توجه به نوع کارکرد، انواع مختلفی دارند:

درب پارکینگ لولایی

این درب‌ها رایج‌ترین نوع درب پارکینگ هستند که در مدل‌های مختلف در بازار دیده می‌شوند:

  • درب پارکینگ یک لنگه لولایی : این نوع درب، روی یک لنگه و به یک سمت باز می‌شود. روش باز شدن این درب‌ها،‌ مکانیکی یا الکترونیکی است. یعنی یا با کمک دست باز می‌شوند یا با ریموت کنترل روی یک لولا باز می‌شوند.
  • درب پارکینگ دو لنگه لولایی: این درب‌ها دارای دو لولا هستند و از دو طرف باز می‌شوند. روش باز شدن این نوع درب هم به‌صورت مکانیکی و هم الکترونیکی است.

 

درب پارکینگ ریلی

درب‌های ریلی، با کمک یک ریموت روی ریل باز می‌شوند. درب‌ پارکینگ ریلی در مدل‌های مختلف دیده می‌شود. بعضی از این درب‌ها روی یک ریل و به یک سمت باز می‌شوند، بعضی دیگر روی یک ریل ولی به دو طرف باز می‌شوند و بعضی دیگر به‌صورت ۹۰ درجه روی دیوار کناری باز می‌شوند.

با توجه به نوع طراحی سازه و میزان فضایی که برای باز شدن درب وجود دارد، از یکی از این مدل‌ها می‌توان استفاده کرد.

درب پارکینگ اتوماتیک
درب پارکینگ اتوماتیک

درب پارکینگ اتوماتیک

این درب‌ها تنها با کمک ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند. در‌ب‌های اتوماتیک یا به صورت تک لنگه یا دو لنگه طراحی می‌شوند.

درب پارکینگ سکشنال یا زیرسقفی

این نوع درب پارکینگ به‌صورت اتوماتیک، زیر سقف جمع می‌شوند. این درب‌ها برای فضاهایی که جا برای باز شدن درب به پهلو وجود ندارد، استفاده می‌شوند.

درب پارکینگ توامان

این نوع درب برای فضاهایی استفاده می‌شود که فضای کافی برای یک درب ورودی افراد وجود نداشته باشد. در این صورت از این نوع درب استفاده می‌کنند. طراحی این نوع درب پارکینگ به این صورت است که در میان درب اصلی پارکینگ، یک درب دیگر هم جداگانه و به‌صورت دستی باز می‌شود. به درب پارکینگ تواما،‌ درب تو درب نیز گفته می‌شود.

روش انتخاب بهترین درب پارکینگ

برای انتخاب یک درب پارکینگ مناسب، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

فضای موجود برای نصب درب پارکینگ

اولین و مهم‌ترین ملاک برای انتخاب نوع درب پارکینگ، برآورد فضا و ابعاد چارچوب درب است.

اگر از دو طرف فضای کافی برای باز شدن درب پارکینگ دارید، با توجه به طراحی و بودجه، می‌توانید از درب‌ پارکینگ دو لولایی اتوماتیک یا مکانیکی، یا درب پارکینگ ریلی استفاده کنید.

در غیر این‌صورت، درب پارکینگ سکشنال، ریلی ۹۰ درجه یا درب‌های کشویی، انتخاب‌های مناسبی برای شما هستند.

میزان استفاده

نکته مهم بعدی، میزان استفاده شما از درب پارکینگ است. اگر تعداد دفعات ورود و خروج به پارکینگ زیاد باشد، درب‌ پارکینگ ریلی یا اتوماتیک انتخاب خوبی است.

درب پارکینگ اتوماتیک کلاسیک
درب پارکینگ اتوماتیک کلاسیک

بودجه

نکته بعدی، میزان بودجه‌ای است که برای درب پارکینگ در نظر گرفته‌اید. درب پارکینگ با توجه به متریالی که در ساخت آن استفاده می‌شود و با توجه به اتوماتیک یا مکانیکی بودن آن، قیمت‌های مختلفی دارد.

 متریال

برای ساخت درب پارکینگ از مواد و متریال مختلفی استفاده می‌شود.

درب پارکینگ فلزی، درب پارکینگ آهنی، درب پارکینگ CNC، درب پارکینگ فایبرگلاس، درب پارکینگ فرفورژه،‌درب پارکینگ لیزری، و بسیاری نام‌های دیگر، از جمله مواردی است که هنگام انتخاب جنس درب پارکینگ، با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. با توجه به بودجه، شرایط سازه، طراحی نمای ساختمان و نوع دربی که در نظر دارید، می‌توانید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید.

 زیبایی

نکته مهم بعدی، توجه به زیبایی درب پارکینگ است. برای انتخاب درب مناسب،‌ با توجه به طرح نما، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

امنیت

نکته مهم بعدی،‌ توجه به امنیت درب پارکینگ است. استفاده از فلزات مناسب در ساخت درب، با کیفیت بودن قفل و یراق‌ آلات و وجود قفل‌های ضد ‌سرقت،‌ گزینه‌هایی است که باید هنگام خرید درب پارکینگ به آن‌ها توجه کنید.

سخن پایانی

انتخاب درب پارکینگ مناسب، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تامین امنیت و زیبایی ساختمان شماست. خوب است که در این مورد، وسواس و دقت کافی داشته باشید.

با رعایت نکاتی که گفته شد،‌ می‌توانید بهترین نوع درب پارکینگ را برای سازه خود انتخاب کرده و از امنیت، زیبایی و کارآیی آن برای سال‌های متمادی لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *